Geen categorie

Welke advertentie mogelijkheden heeft LinkedIn?

In de wereld van social media marketing zijn de meeste het erover eens dat in tegenstelling tot Facebook is LinkedIn niet voor elk bedrijf. Maar dat betekent niet dat het niet nuttig is. Er zijn talloze B2B-marketeers die LinkedIn advertenties gebruiken om merkbekendheid te verspreiden en het genereren van leads te stimuleren. Dit is het grootste podium voor zakelijke sociale interacties. Als u zich richt op professionals uit de c-suite, het verstrekken van educatief materiaal aan marketeers of het verspreiden van naamsbekendheid, is LinkedIn advertenties de oplossing voor jouw bedrijf.

Net als andere sociale advertentieplatforms, biedt LinkedIn-advertenties meerdere opties aan qua advertentietypen en -indelingen om mee te spelen. En, net als bij andere platforms, moet je jouw advertentie-indeling selecteren op basis van de algemene actie die u wilt stimuleren. In al hun aanbiedingen ondersteunen LinkedIn-advertenties merkbekendheid, websitebezoeken, betrokkenheid, videoweergaven, het genereren van leads, siteconversies en sollicitaties.

Advertenties met gesponsorde inhoud zien eruit en voelen aan als onderdeel van het LinkedIn-platform. Dit zijn de advertenties die lijken te zijn ‘gestimuleerde’ berichten uit de eigen feed van een bedrijf. De advertentiebeheerder kan een typisch bericht maken met een kop, afbeelding en link naar sponsor. Of je kunt carrouseladvertenties, videoadvertenties en advertenties voor het genereren van leads maken die in dezelfde ‘boosted’ indeling worden weergegeven.

LinkedIn-tekstadvertenties komen het dichtst in de buurt van Google- of Bing-zoekadvertenties binnen social media marketing die je op het platform kunt krijgen. LinkedIn tekstadvertenties werken op basis van de bekende pay-per-click of vertoningsbasis, en ze worden in de zijbalk weergegeven. Deze zijn weliswaar nogal saai voor een sociaal platform – een basistekstblok met een kop naast een bedrijfslogo.

Door LinkedIn gesponsorde InMail

Ken je dat gevoel als je inlogt op LinkedIn en 10 nieuwe berichten hebt? Het is waarschijnlijk dat sommige daarvan marketeers zijn die via gesponsorde InMail in de inbox komen voor een aardige prijs, dit wordt namelijk vaak toegepast als social media marketing tool. Marketeers kunnen een lijst met contacten samenstellen om gepersonaliseerde berichten naar te sturen. De inhoud van de berichten is grotendeels aan jou, je wilt potentiƫle klanten uitnodigen voor evenementen of zelfs proberen een inkomende oproep te genereren.

LinkedIn dynamische advertenties

Dynamische advertenties zijn in principe net zo persoonlijk maken als je kunt krijgen met LinkedIn-advertenties. Adverteerders kunnen ervoor kiezen om vacatures, downloads van inhoud of hun eigen bedrijfspagina te promoten of verkeer naar een website te leiden via spotlight-advertenties, die ook in de nieuwsfeed verschijnen. Dit advertentietype heeft ook ingestelde sjablonen en opties voor automatische vertaling om het personaliseren van het advertentiemateriaal gemakkelijk voor je te maken.

Dit vind je misschien ook leuk...